Problem solving
Systematické riešenie problémov, pragmatické odstraňovanie príčin problémov, preventívne vyhýbanie sa chybám. Či už v procese tvorby produktu, pri procesoch výroby, alebo v riadení kvality – ak sa vyskytnú poruchy, potom sú neočakávané, s neznámou príčinou a zväčša s významnými následkami a preto naliehavo vyžadujú zásah. Ak nie sú zamestnanci pripravení na takéto situácie, potom sa stráca veľa času, najprv na diskusie o tom „ako“, predtým, než sa dá začať s „čo“, t.j. s odstraňovaním príčiny.
Stanovenie cieľa:
Seminár poskytuje metódy riešenia problémov pre rýchle a efektívne:
- Systematické zisťovanie problémov
- Pragmatické odstraňovanie príčin problémov
- Preventívne vyhýbanie sa chybám
Metódy riešenia problémov sú osvedčené postupy najlepších praktík (best practice) pre krízové situácie. Pomáhajú spoľahlivo a cielene prijať tie správne závery a pragmaticky, trvale odstrániť príčiny chýb.
Cieľová skupina:
Odborníci a riadiaci pracovníci z rôznych organizačných útvarov, ako napr. vedúci skupín, majstri, zodpovední za výrobu, vedúci výroby, manažéri kvality, zodpovední za zabezpečenie kvality.
Obsah seminára:
- Definícia problému (interný, externý, sporadický, chronický)
- Zaužívané prístupy k riešeniu problému, rozdiel
- Princíp PDCA
-
Fázy riešenia problému:
- definovanie problému
- zistenie príčin
- návrh riešenia/ realizácia
- kontrola/ rozšírenie poznatkov
- Základné nástroje kvality využívané pri riešení problému
- Skupinová práca k prehĺbeniu poznatkov
- Tipy / výmena skúseností
Trvanie:
1 deň
Predpoklady:
Od účastníkov nie sú očakávané žiadne zvláštne predpoklady.
V rámci seminára Vám budú poskytnuté:
- Obsiahle školiace podklady
- Skúsený školiteľ s praktickými znalosťami
- Príjemná atmosféra tréningu
- Obed a občerstvenie počas prestávok
- Dostatočný priestor pre výmenu skúseností a poznatkov
Cena:
229 € bez DPH na jedného účastníka
Pri registrácii viacerých účastníkov z jednej firmy poskytujeme na druhého a ďalších účastníkov zľavu vo výške 10 %.
Ukončenie kurzu:
Certifikát o absolvovaní
Informácie ohľadom použitia vašich údajov a uplatnenia vašich práv, najmä práva namietať spracovanie vašich osobných údajov (článok 21 GDPR), je možné kedykoľvek získať od našich poradcov na spracovanie osobných údajov.